Vláda ČR schválila 20. 7. 2009 Politiku územního rozvoje (PUR), dokument, který vytyčuje koridory komunikací, železnic, hlavních energetických vedení, plochy pro letiště, elektrárny, doly, jaderné uložiště apod.
O Silničním okruhu kolem Prahy se hovoří v kapitole 5. KORIDORY A PLOCHY DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY, kde je v bodě (99) uvedeno:
„SOP
Vymezení:
Silniční okruh kolem Prahy (mezi jednotlivými mezinárodními trasami do Prahy).
Důvody vymezení:
Převedení tranzitní silniční dopravy mimo intenzivně zastavěné části města. Součást TEN-T.„
Politika územního rozvoje jednoznačně potvrdila náš dlouhodobý požadavek, že silniční okruh, který je součástí transevropské dálniční sítě TEN-T, musí být umístěn mimo území s obytnou zástavbou.
To potvrzuje i vládou v Politice územního rozvoje upřesněný bod 2, kde je uvedeno v kapitole
„2.2 Republikové priority
(23) Podle místních podmínek vytvářet předpoklady pro lepší dostupnost území a zkvalitnění dopravní a technické infrastruktury s ohledem na prostupnost krajiny. Při umísťování dopravní a technické infrastruktury zachovat prostupnost krajiny a minimalizovat rozsah fragmentace krajiny; je-li to z těchto hledisek účelné, umísťovat tato zařízení souběžně. (Viz také čl. 25 PÚR ČR 2006). Nepřípustné je vytváření nových úzkých hrdel na trasách dálnic, rychlostních silnic a kapacitních silnic; jejich trasy, jsou-li součástí transevropské silniční sítě, volit tak, aby byly v dostatečném odstupu od obytné zástavby hlavních center osídlení.„
O rozšíření letiště je v politice územního rozvoje uvedeno v bodě 131 kapitoly 5. KORIDORY A PLOCHY DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY
„Letiště (131) L1
Vymezení:
Nová paralelní vzletová a přistávací dráha (VPD), vzletové a přistávací prostory (VPP) letiště Praha-Ruzyně.
Důvody vymezení:
Zvýšení kapacity mezinárodního letiště.
Úkoly pro územní plánování:
a) Řešit dopady rozvoje letiště Praha-Ruzyně na územní rozvoj dotčených obcí (zejména hlukové zátěže).
b) Řešit napojení letiště na další druhy dopravy (přednostně kolejovou dopravou). „
Městská část se v lednu 2008 vyjádřila k rozšíření letiště o paralelní dráhu v těchto bodech:
- provoz letiště nebude nad zastavěným územím Městské části Praha-Suchdol překračovat hygienické hlukové limity vyhlašované státními orgány
- na zastavěném území Městské části Praha-Suchdol nebude vyhlášeno ochranné hlukové pásmo letiště
- noční provoz bude zachován na výši maximálně 6ti pohybů za hodinu (možnost valorizace v závislosti na hlučnosti letadel)
- příspěvek Letiště Praha s.p. na rozvoj Městské části Praha-Suchdol ve výši 50 mil. Kč za rok včetně inflačního navýšení bude uhrazen do 31.1. běžného kalendářního roku
- smlouva bude uzavřena na dobu určitou 50 let
- smlouva bude zahrnuta do podmínek privatizace, tj. právně závazná pro budoucího privátního majitele letiště Praha – Ruzyně.
*********************
V úterní MFDnes byl uveřejněn silně tendenční článek Bude okruh i ranvej redaktora Petra Kupce, který dezinformoval čtenáře tím, že v Politice územního rozvoje vláda schválila jižní trasu přes Suchdol. Z textu PUR uvedeného výše je zřejmé, že tomu je právě naopak, že okruh má jít mimo zastavěné území v dostatečné vzdálenosti od obytné zástavby. Dále si pan redaktor Kupec v článku vymyslel citaci starosty městské části Prahy-Suchdol, s kterým vůbec po schválení PUR nemluvil.
článek MFDnes ze dne 22. 7. 2009 – Bude okruh i ranvej (pdf)
stížnost starosty městské části Praha-Suchdol šéfredaktorovi MFDnes (pdf)