Průzkum k problematice organizování veřejné dopravy
Během ledna jste nám odevzdávali vyplněné dotazníky
s 26 otázkami k problematice organizace veřejné dopravy, jelikož jsme chtěli vědět názory vás – občanů. Celkem jsme obdrželi 165 dotazníků v papírové i elektronické verzi a několik podnětů, jak byste řešili stávající problémy v dopravě. Vyhodnocení jsme zpracovali do excelovské tabulky, kterou si můžete prohlédnout, včetně příloh, níže.
A jak to dopadlo v návaznosti na 165 održených dotazníků v procentech?
- více jak polovina dotázaných používá MHD denně a do zaměstnání jezdí MHD 70 % dotazovaných
- 64% vyhovuje stávající organizace veřejné dopravy, tzn. přímý spoj autobusů k metru, 27 % nevyhovuje
- nejvíce na dopravě nevyhovuje – 57 % přeplněné autobusy, 45% zpoždění k metru, 20% společná obsluha s ČZU
- Jak to zlepšit? – 30% vyhradit samostatný koridor a zvýšit počet autobusů
- Jak přepravovat studenty? – 44 % zvýšit kapacitu autobusů, 28% by chtělo samostatnou linku zakončenou v areálu ČZU
- vlakový spoj nevyužívá 75 % a 66% ani neplánuje využívat spojení do centra přestoupením na vlak v Podbabě
- přestup na tramvaj v Podbabě využívá občas 58 % (většinou z důvodu zácpy v ul. Jugoslávských partyzánů)
- zakončení našich autobusových linek v Podbabě nechce 90% dotazovaných
- pro zavedení tramvaje až na Suchdol je pro 24 % a proti 45 %
- co by měl záměr tramvaje řešit – prakticky vše uvedené (technické aspekty, zeleň, hluk, napojení na další vazby, obsluhu Suchdol…)
- z toho vyplývá hodnocení záměru zavedení tramvaje – nejvíce 48% vyhazování peněz
- mají zde jezdit trolejbusy – polovina NE
- docházková vzdálenost – vyhovuje
- parkovací zóny na Suchdole – 67% ne, 23 % ano
- parkoviště P&R na Výhledech – 40 % ano, 42% ne
- parkoviště v Sedlci – 26% ano, 37% ne
Vaše vyjádření dále budou posouzena odborníky přes organizaci veřejné dopravy. Již nyní se podařilo navýšit v maximální možné míře autobusové spoje linky 107 v návaznosti na výukový program studentů ČZU. Navýšení kapacity autobusů by mohl otestovat zažádaný dvoukloubový autobus, který si chce společnost ROPID zapůjčit ze zahraničí. A nyní se začíná diskutovat nad záměrem městského územního plánování, a k tomu by nám měl být projekt EPTA nápomocen, že díky zpracované odborné studii budeme moci prosazovat naše/vaše názory a požadavky na organizaci veřejné dopravy.