V rámci projektu EPTA zadala městská část zpracování studie proveditelnosti na téma: „Řešení veřejné dopravy na území městské části Praha-Suchdol, kvalitní a kapacitní spojení s centrem města“, která bude prověřovat nový koncept dopravní obslužnosti území za podmínky minimalizace dopadů životního prostředí (emise, hluk) a vytipovat a diskutovat kritické body prověřovaných řešení.
Studie shromáždí přínosy a negativa zajištění veřejné dopravy, spojení s centrem a obsluhy městské části pomocí velkokapacitních autobusů, tramvají a trolejbusů. Diskutovány by měly být varianty přímého spojení ke stanici metra na Vítězném náměstí nebo s přestupem v Podbabě na tramvaj či vlak, problematika obslužnosti a docházkových vzdáleností na území městských části Suchdola a Lysolají či zřízení parkoviště P+R na okraji Suchdola.
Stávající dopravní obsluha je řešena především pomocí kloubových autobusů, které musí ve špičkovém intervalu cca 3 minuty dopravit denně přes 10 tisíc studentů a denně při tom po Suchdole najezdí cca 1.400 km v 510 jízdách.
Autobusové linky na území městské části Praha-Suchdol |
||||
linka |
celková délka linky |
délka po MČ Praha-Suchdol |
spojů / rok |
km / rok |
107 |
6,5 |
2,4 |
108 648 |
260 755 |
147 |
7,0 |
2,9 |
49 696 |
144 118 |
359 |
15,0 |
6,8 |
6 760 |
45 968 |
502 |
22,0 |
2,4 |
3 276 |
7 862 |
celkem |
|
14,5 |
168 380 |
458 704 |
- Asi největší zájem vzbuzuje návrh prodloužení tramvajové tratě z Podbaby až za Výhledy, která by měla být vedena po nebo podél Kamýcké, nicméně stále zůstává otevřenou otázkou zejména trasování takové tramvajové tratě mezi dnešní smyčkou Podbaba a Kamýckou.
- Nasazení dvoukloubových velkokapacitních autobusů je další z možností, jak řešit stále rostoucí poptávku po dopravě mezi Dejvicemi a Suchdolem. Pro zjištění jejich schopnosti vypořádat se se stoupáním od Vltavy se jedná o možnosti zapůjčení takového vozidla k otestování.
- O provozu dvoukloubových velkokapacitních trolejbusů, které díky pohonu dvou náprav vyjedou snáze i prudké kopce, toho zatím moc nevíme.
- Doprava a spojení s centrem jsou podmíněny řadou faktorů, které nedokážeme přímo ovlivnit, jako je např. vyhlášení „modrých zón“ v Bubenči a Dejvicích, snaha o ukončení autobusových linek ze Suchdola a Roztok v Podbabě, vybudování přestupního terminálu bus-tramvaj-vlak v Podbabě (cca v roce 2015), zácpy v ulici Jugoslávských partyzánů a na kulaťáku, potřeba dopravit najednou velké množství studentů do a z univerzity nebo výstavba satelitních sídlišť v pražské aglomeraci, ...
- Ve střednědobém horizontu bude zájem na novém řešení zejména na straně městské části Praha 6, investorů zástavby Vítězného náměstí a v Dolním Sedlci, zjevně vznikají vážné důvody pro změny v řešení veřejné dopravy v Suchdole. Jeho kvalitní a kapacitní spojení s centrem města je jednou z priorit obyvatel Suchdola. Změna koncepce obsluhy území Suchdola a Sedlce veřejnou dopravou by zasáhla v podstatě všechny obyvatele městské části a také především obsluhu areálů univerzity a akademie věd, které jsou dnes největším zákazníkem veřejné dopravy v Suchdole. Další informace k projektu EPTA můžete získat na webu www.praha-suchdol.cz/epta nebo také na výstavě v Alšově kabinetu na suchdolské radnici, která je otevřená denně v pracovní hodiny úřadu městské části do 11. ledna 2013.
- Průzkum k problematice organizování veřejné dopravy
- Do studie proveditelnosti bychom proto též rádi zařadili hodnocení vašich názorů na tuto problematiku. Níže je ke stažení formulář s otázkami, kde můžete vyjádřit své názory. Vyplněný formulář zanechte v podatelně ÚMČ či v knihovně do 25. ledna 2013 nebo jej
můžete zaslat mejlem (epta@praha-suchdol.cz)