Do Suchdola nyní jezdí tři autobusové linky MHD: 107, 147 a 359. Přestože na lince 107 jezdí kloubový autobus v krátkém intervalu okolo tří minut, nestačí v ranních špičkách dovézt a v podvečerních odvézt až deset tisíc studentů České zemědělské univerzity. Na linku 147 zatím není možné kloubové autobusy nasadit, protože by se nevešly na obratiště na konečné na Výhledech.
Ovšem přes tyto nedostatky má Suchdol výborné spojení k metru, o kterém se podobně situovaným čtvrtím může jen zdát. Aktuálně, po úpravách nájezdu do Vítězného náměstí z ulice Jugoslávských partyzánů, se ale doba dojezdu na metro výrazně prodloužila ze standardních 12 až na 25 až 30 minut.

Dalším nedostatkem současného vedení autobusových linek ulicemi Kamýcká, Suchdolská a Internacionální je poměrně velká, 500 až 1000 m dlouhá docházková vzdálenost ke stávajícím zastávkám; a to ať ze sídlišť na Výhledech (Výhledy I, Holubí) nebo z oblasti Nového Suchdola od Roztockého háje.
Městské čáasti Praha-Suchdol a Praha-Lysolaje společně oslovili koncem loňského roku  ROPID, který organizuje dopravu v Praze, s podnětem na propojení Lysolají a Suchdola autobusovou linkou, která by také křižovala po Suchdole, tedy že by zajížděla na Výhledy a na Nový Suchdol a „svážela“ by cestující na zastávky stávajících autobusových linek 107 a 147. V původním podnětu jsme též žádali zajíždění k vlakové zastávce v Sedlci, což nebylo ROPIDem akceptováno.

midibus SOR BN 8,5

Nové trasy po Suchdole by měl projíždět midibus, to jsou menší autobusy, které můžeme nyní vidět na linkách v centru města nebo i na lince 116 Šáreckým údolím do Nebušic.

ROPID navrhl, aby tato nová spojení obstarávala linka 359, která jezdí z Dejvic do Únětic. Měla by jezdit po změněné trase z Dejvické přes Lysolaje, mezi zahrádkami do Sídlištní, pak Suchdolskou k základní škole, pak na Nový Suchdol a odtud zpět přes Suchdolské a Brandejsovo náměstí na Kamýckou, na Vzhledské náměstí, pak by měla zajet k sídlištím na Výhledech a nakonec pokračovala do Únětic .
Koncem června proběhlo zkušební projíždění trasy a vytipování vhodných míst pro nové zastávky:

  • Na Nový Suchdol by měl midibus zajíždět od základní školy, z konečné linky 107 ulicí K Roztokům, kde by měla být zastávka před křižovatkou s ulicí K Drsnici, do které by pak zatočil a zpět by jel ulicí Novosuchdolskou. Tuto trasu by midibus projížděl vždy jednosměrně, zastávka u transformátoru by byla tedy stejná pro oba směry.
  • Na Výhledy by měl midibus projíždět v jednom směru z Kamýcké ulicemi K stavebninám, K Horoměřicům a ulicí Kosova zpět na Kamýckou. V tomto směru by měla být zastávka na začátku ulice Kosova, hned za křižovatkou s ulicí K Horoměřicům, v obráceném směru do města by měla být zastávka na ulici K Horoměřicům, vedle zelené plochy mezi bytovými domy.

schema trasy midibusu 359
Zahájení provozu této upravené linky je plánováno na počátek prosince, kdy se mění grafikon jízdních řádů a do té doby musí také Dopravní podnik nakoupit dva nové midibusy. Co ještě není přesně známo, je jízdní řád. ROPID nyní uvažuje s provozem od 7 do 19 hodin s intervalem jedné hodiny, což by prakticky mělo znamenat, že přes nové zastávky na Výhledech a na Novém Suchdole pojede midibus, který doveze cestující k linkám 147 a 107, jednou za půl hodiny.
Dalším doprovodným opatřením by mělo být navýšení počtu spojů linky 147 o šest.

Věříme, že zavedení této křižující linky usnadní dostupnost MHD především našim starším a méně pohyblivým spoluobčanům.                  Petr Hejl, starosta městské části

2011-09-23T14:10:10+02:0020. 9. 2011|Zprávy z městské části|
Do Suchdola jezdí tři autobusové linky MHD: 107, 147 a 359. Přestože na lince 107 jezdí kloubový autobus v krátkém intervalu okolo tří minut, nestačí v ranních špičkách dovézt a v podvečerních odvézt až deset tisíc studentů České zemědělské univerzity. Na linku 147 zatím není možné kloubové autobusy nasadit, protože by se nevešly na obratiště na konečné na Výhledech.
I přes tyto nedostatky má Suchdol výborné spojení k metru, o kterém se podobně situovaným čtvrtím může jen zdát. Ještě se ukáže, jak současnou dobu dojezdu k metru ovlivní nová dopravní opatření v Dejvicích.
Dalším nedostatkem stávajícího vedení autobusových linek ulicemi Kamýcká, Suchdolská a Internacionální je poměrně velká, 500 až 1000 m dlouhá, docházková vzdálenost ke stávajícím zastávkám, ať už ze sídlišť na Výhledech (Výhledy I, Holubí) nebo z oblasti Nového Suchdola.
Spolu s městskou částí Praha-Lysolaje jsme koncem loňského roku oslovili ROPID, který organizuje dopravu v Praze, s podnětem na propojení Lysolají a Suchdola autobusovou linkou, která by také křižovala po Suchdole, zajížděla na Výhledy a na Nový Suchdol a svážela cestující na zastávky stávajících autobusových linek 107 a 147.
Nové trasy po Suchdole by měl projíždět midibus. To je menší autobus, který můžeme nyní vidět na linkách v centru města nebo i na lince 116 Šáreckým údolím do Nebušic.
ROPID navrhuje, aby tato nová spojení obstarávala linka 359, která jezdí z Dejvic do Únětic. Měla by jezdit po změněné trase z Dejvické přes Lysolaje, mezi zahrádkami do Sídlištní, Suchdolskou k základní škole, pak by měla pokračovat na Nový Suchdol a zpět ke škole, odtud přes Suchdolské a Brandejsovo náměstí na Kamýckou, zajet k sídlištím na Výhledech a  nakonec by buď pokračovala do Únětic nebo by skončila na konečné 147 na Výhledech. Koncem června proběhlo zkušební projíždění trasy a vytipování vhodných míst pro nové zastávky:
  • Na Nový Suchdol by měl midibus zajíždět od základní školy, z konečné 107 ulicí K Roztokům, kde by měla být zastávka před křižovatkou s ulicí K Drsnici, do které by pak zatočil a zpět ke škole by jel ulicí Novosuchdolskou. Tuto trasu by midibus projížděl vždy jednosměrně, zastávka u  transformátoru by byla tedy jedna pro oba směry.
  • Na Výhledy by měl midibus projíždět v jednom směru z  Kamýcké ulicemi K Stavebninám, K Horoměřicům a ulicí Kosova zpět na Kamýckou. V tomto směru by měla být zastávka na začátku ulice Kosova, hned za křižovatkou s ulicí K  Horoměřicům, v opačném směru do města by měla být zastávka na ulici K Horoměřicům vedle zelené plochy mezi bytovkami.
Zahájení provozu této upravené linky je naplánováno na počátek prosince, kdy se mění grafikon jízdních řádů. Do té doby musí také Dopravní podnik nakoupit nové midibusy. Co ještě není přesně známo, je jízdní řád. ROPID uvažuje začít s  intervaly jedné hodiny, což by prakticky mělo znamenat, že přes nové zastávky na Výhledech a na Novém Suchdole pojede autobus, který doveze cestující k linkám 147 a 107, jednou za půl hodiny.
Věříme, že zavedení této křižující linky usnadní dostupnost MHD především našim starším a méně pohyblivým spoluobčanům. Petr Hejl, starosta
2011-09-02T18:46:15+02:002. 9. 2011|SL-články|
Přejít nahoru